Füruzan’ın yarım asırı geride bırakan klasikleşmiş öykü kitabı Parasız Yatılı, 50. yıla yakışır bir baskı ve üzerinde yazarının onu yazdığı yıllara ait bir fotoğrafıyla yeniden okurlarla buluştu.
Yayımlandığı günden yarım asır sonra da aynı iddiayı taşıyan ve okurun hayatına dokunan her eser gibi Parasız Yatılı da “klasik” olarak tanımlanmayı hak ediyor. Milliyet Sanat’ın Haziran 2021 sayısında Efnan Atmaca’ya konuşan Füruzan ise bu başarının sırrını “Klasik sıfatını alabilen sanat yapıtlar, insanlığın serüvenini, yaralanan, ezilen toplumları kayda geçirebilenlerdir.” diye anlatıyor. Selim İleri’nin, Parasız Yatılı’nın ilk yayımlandığı dönemde “Panait Istrati ile Sait Faik’in kız kardeşi” diye nitelendirdiği yazar Füruzan’ın zamansız öyküleri 50. yıla özel baskısıyla yeniden okurlarla buluşuyor. Yıllar içinde kişinin bilgi birikimi arttıkça karşılaştığı sanat yapıtlarına bakma, algılama, değerlendirme biçimlerinin de değiştiğine değinen Füruzan, ancak insanlığın serüvenini, yaralanan, ezilen toplumları kayda geçirebilen sanat eserlerinin “klasik” olabileceğinin altını çiziyor. Öykülerinde kadın olma bilincini de tartışan, kadına biçilen rolleri eleştiren yazar, son 50 yılda bu bilincin değişimine dair görüşlerini de paylaşıyor. Efnan Atmaca’nın Füruzan’la yaptığı söyleşinin tamamı Milliyet Sanat’ın Haziran 2021 sayısında…Kitabevleri ve marketlerde okurlarını bekleyen Milliyet Sanat ayrıca, dergiyi 0850 224 02 22 numaralı çağrı merkezini arayarak satın alan okurların kapısına kadar götürüyor.
Yorum Yazın